İş

Çin bocalayan ekonomiyi canlandırmak için nakit kuponlarını değerlendiriyor

Çin’in ekonomik büyümesi azalmaya devam ederken, tüketici harcamalarını teşvik etmek ve hükümetin yaklaşık %5’lik büyüme hedefine ulaşmasına yardımcı olmak için alışveriş kuponlarının potansiyel ihracına ilişkin tartışmalar yeniden gündeme geldi. Son ekonomik veriler Temmuz ayında yeni konut fiyatlarının son dokuz yılın en keskin düşüşünü yaşaması, sanayi üretiminin yavaşlaması ve işsizliğin artması ile birlikte daha da yavaşlamaya işaret ediyor. Beklentileri aşan bazı verilere rağmen, kötü hava koşullarının enflasyonu artırması ve ABD’nin teknoloji kısıtlamaları nedeniyle ithalatın artması gibi nedenler güçlü bir iç talebe işaret etmiyor.

Analistler ülkenin ekonomik gidişatına ilişkin endişelerini dile getirerek, önemli bir politika müdahalesi olmadan tüketici ve iş dünyası güveninin aşağı yönlü bir spirale girebileceğini öne sürüyor. UBP’nin Asya kıdemli ekonomisti Carlos Casanova, durgun performansın önüne geçmek için bütçe açığının GSYH’nin planlanan %3’ünden %4’üne çıkarılmasını öneriyor.

Adının açıklanmasını istemeyen bir politika danışmanı, yaz sonuna kadar ekonomik toparlanma işaretlerinin görülmemesi halinde Pekin’in Ekim ayında 2025 tahvil ihracı kotasının bir kısmını ilerletmeyi düşünebileceğini belirtti. Geçen yıl da bütçe açığı %3,0’ten %3,8’e yükseltilirken benzer önlemler alınmış ve 2024 yerel yönetim borç kotalarının bir kısmı altyapı yatırımları için öne çekilmişti.

Ancak, geleneksel altyapı harcamalarının etkinliği azalıyor ve gelişmiş üretime odaklanma, endüstriyel kapasite fazlası ve ticari gerilimlerle ilgili endişeleri artırıyor. Societe Generale analistleri %5’lik büyüme hedefine ulaşmak için iç talebin desteklenmesinin önemini vurguluyor.

Kısa süre önce piyasa beklentilerinin altında gelir açıklayan Alibaba Group Holding (NYSE:BABA) gibi e-ticaret devleri, tüketicilerin harcamalarını kısmasının sıkıntısını hissediyor. Temmuz ayındaki bir politika toplantısı, önceki stratejilerin sınırlılıklarını kabul ederek tüketici teşvikine doğru bir kayma olduğunu ima etti.

Devlet medyası, hükümet destekli düşünce kuruluşlarından ekonomistlere atıfta bulunarak, hükümetin nakit ya da kupon yoluyla en az 1 trilyon yuan (139 milyar $) tutarında doğrudan tüketici desteği sağlamayı düşünmesi gerektiğini, bunun da cari açık oranının genişletilmesini ya da ek özel hazine bonolarının onaylanmasını gerektireceğini öne sürdü. Tsinghua Üniversitesi’nden Li Daokui, Ekim ayındaki Ulusal Gün tatili sırasında tüketim kuponlarının dağıtılmasını savundu.

Ancak, hükümetin geçmişte tüketiciler yerine işletmeleri desteklemeyi tercih ettiği göz önüne alındığında, ekonomistler arasında böyle bir politikanın uygulanmasına ilişkin kuşkular devam ediyor. ANZ’de kıdemli Çin stratejisti olan Xing Zhaopeng, kuponların etkisini geçici olarak görüyor ve sürdürülebilir tüketim toparlanmasının emlak piyasasının ve hisse senedi fiyatlarının toparlanmasına bağlı olduğuna inanıyor. Hane halkının emlak servetinin zirveden %20-%30 oranında düştüğünü ve bunun tüketicilerin harcama gücüne önemli bir darbe vurduğunu belirtiyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort